Városmarketing pályázati kategóriák
Rendezvény-esemény kategória (Event-marketing)
Az adott városban, településen, térségben megvalósított esemény, rendezvény-program, melynek célja valamely releváns (üzleti, szakmai, civil, lakossági (helyi, turisztikai), politikai stb.) célcsoport elérése, tájékoztatása, megnyerése, ezáltal az ismertség növelése, a pozitív városkép, imázs alakítása. A rendezvények széles köre pályázhat: a szakmai kiállítások, kulturális, sport, művészeti (zenei, színházi, film stb.) fesztiválok, turisztikai célú, hagyományőrző, gasztronómiai jellegűek egyaránt megjelenhetnek.
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap a rendezvény-esemény leírásával (megnevezés, cél, célcsoport, helyszín, időpont, szervezők, támogatók, források stb.);
- rendezvényterv és esetleg a tervezési forgatókönyv bemutatása;
- a rendezvényt kísérő marketingtevékenység és azok költségnagyságrendjeinek bemutatása;
- a rendezvény megvalósítását, eredményességét bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film; kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.);
- további információk elérhetősége pl. honlap.
Értékelési szempontok:
- a rendezvényi célok, tartalmak relevanciája, célcsoportok meghatározása;
- tudatosság, integráltság – illeszkedés a város marketingjéhez;
- kreativitás, egyediség;
- rendezvényszervezési szempontoknak való megfelelés;
- marketing eszközök cél- és szakszerűsége;
- rendezvénycélok elérése, költséghatékonyság.