Városmarketing pályázati kategóriák
Városfejlesztési, pályázati projektek marketingje
Ebbe a kategóriába olyan marketing megoldásokat várunk, melyek azért készültek, hogy a település, a város különböző fejlesztési stratégiai irányai pl. smart-city, belvárosfejlesztés, gazdaság, befektetésösztönzés, helyi termék, kulturális, környezet- és egészségvédelem, szociális vagy éppen turisztikai fejlesztés érdekében konkrét projektek, pályázatok, akciók készítésének, elfogadtatását, megvalósítását szolgálják, úgynevezett kísérő marketing és kommunikációs megoldások) - (Projekt-marketing)
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap kitöltése a projekt és a marketing tevékenység leírásával;
- a marketing szerepének bemutatása a projekt előkészítésében, tartalmának meghatározásában;
- a projekt-marketing célok és célcsoportok bemutatása;
- a stratégiai és operatív marketing program megalapozási, elemzési hátterének és konkrét eszközrendszerének bemutatása, indoklása;
- a célok elérése érdekében végzett marketing tevékenység realizálásának bemutatása;
- a marketing program eredményességének, hatásosságának és hatékonyságának bemutatása.
Értékelési szempontok:
- a program szakmai megalapozottsága;
- a marketingprogram relevanciája, a fejlesztési projektnek való megfelelés;
- tudatosság, integráltság a város, a település egész marketingjéhez;
- kreativitás, egyediség;
- marketing eszközök alkalmazásának szakszerűsége;
- a program elfogadottsága, hatásosságai, költség-oldali eredményességének bemutatása.