II. Kampánykategóriák:
Bevezetőkampányok - termék szolgáltatás bevezetése, illetve újrabevezetése
A termékbevezetés piaci sikert, a termékek életgörbéjét meghatározó fontosságát mindenki tudja, jelentős része mégis kudarccal végződik. A hibák egy része a hibás, nem jól megalapozott stratégiai döntésekre vezethető vissza, legyen az a piac nem alapos megkutatása, ismerete, a termékből hiányzó markáns versenyelőny, a hiányzó tesztbevezetés, a rossz időzítés, az ármeghatározás, vagy éppen a kommunikáció jellegének, intenzitásának meghatározása. Nem kevésbé fontos a közvetlen, operatív kampánytervezés és kivitelezés terve, kreativitása és végrehajtásának technikái sem.
Pályázatban elvárt információk:
- - a pályázati adatlap kitöltése a különböző típusú új, megújított termékek, szolgáltatások a bevezetés stratégiai döntési hátteréről, a bevezetési marketing kampány céljának, célcsoportjai, tartalmának, eszközeinek, intenzitásának leírásával, indoklásával;
- - a termékbevezető kampány előkészítő szakaszának ismertetése (termék, piac-tesztelés, várakozások építése, előrendelés stb.);
- - ismertesse a megvalósítás (közvetlen és közvetett) eredményességét, hatékonyságát jellemző tényeket, adatokat, visszajelzéseket;
- - adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!
Értékelési szempontok
- - a bevezető kampány célokhoz, piaci sajátosságokhoz történt kialakításának célszerűsége, megalapozottsága, piaci indokoltsága;
- - a bemutatásra került konkrét (termék) piacbevezető, új piacokra lépő kampány, illetve eszközök kreativitása, eredetisége, alkalmazásának, intenzitásának indokoltsága, szakszerűsége;
- - a bevezető kampány és eszközök alkalmazásának eredményessége, hatásossága és költséghatékonysága.