A Marketing Diamond Awards szabályzata
1. Alapítói cél
A Marketing Gyémántdíj azzal a céllal került kiírásra, hogy
- a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitások számára is teret adjon;
- továbbá segítse a hazai marketingszakma szereplőit a minél színvonalasabb marketingtevékenység végzésében.
Összesen huszonegy kategóriában lehet pályázni, a 2025. január 1. és 2025. december 31. között megvalósított aktivitásokkal. A pályázó szervezeteknek be kell mutatniuk a megvalósított marketingtevékenység előkészítésének, megvalósításának és eredményessége értékelésének folyamatát!
Pályázási időszak: 2025. október 20.- 2025. január 31.
2. A Marketing Diamond Awards rendszere
A Marketing Gyémántdíj pályázat marketing gyémánt védjegye:
A „Marketing Diamond” elismerő védjegyet az a pályázó-szervezet kaphatja meg, aki a pályázat benyújtásával bizonyítja, hogy a meghirdetett kategóriák valamelyikében, a pályázati időszakban eredményes, az értékelési kritériumoknak megfelelő, a szakmai zsűri által színvonalasnak értékelt, marketingtevékenységet végzett. A „Marketing gyémánt” védjegy az adott kategóriában megvalósított marketingtevékenységét, s nem általában a szervezetet, pályázót minősíti.
Az összegyűjtött "Marketing gyémánt" elismerések alapján két fődíj kerül kiosztásra:
1. „Az Év Ügynöksége” elismerést szolgáltatói oldalról az a pályázó kapja, aki a legtöbb "Marketing gyémánt" védjegyet nyeri el, ezzel is mutatva elkötelezettségét megbízói irányába. „Az Év Ügynöksége” lehet ügynökség, tanácsadó, szolgáltató és bárki, aki ügyfél megbízásra végzett eredményes marketingtevékenységet.
2. „Az Év Megbízója” elismerést megbízó/ügyféloldalról az a pályázó kapja, aki a legtöbb "Marketing gyémánt" védjegyet nyeri el, ezzel is mutatva elkötelezettségét a színvonalas marketingtevékenység iránt.
3. A két fődíj mellett kiosztásra kerül "Az Év Marketing Nagykövete" elismerés is, amelyet akár szolgáltatói, akár megbízói oldalról az a pályázó kapja, aki a fődíjasok után a legtöbb nevezést nyújtotta be.
A 2026-os védjegyek, a 2025-ös marketing teljesítményekkel nyerhetők el.
3. Pályázati feltételek a „Marketing gyémánt” védjegy elnyerésére
Pályázók köre – kik pályázhatnak?
A „Marketing gyémánt” elismerő védjegyre pályázhatnak magyarországi ügynökségek, illetve marketingtevékenységet végző for-és nonprofit szervezetek, amelyek a meghirdetett kategóriák valamelyikében, a pályázati időszakban eredményes, az értékelési kritériumoknak megfelelő, a szakmai zsűri által színvonalasnak értékelt marketingtevékenységet végzett vagy annak megbízói vagy felelős megvalósítói voltak.
Pályázati kategóriák
A Magyar Marketing Szövetség minden pályázati ciklus meghirdetésekor kiírja azokat a kategóriákat, melyekben pályázatokat fogad be. A kategóriák szakmai tartalmának, pályázati követelményeinek részleteit az adott évi felhívás tartalmazza. 2026-ra az alábbiak kerültek meghatározásra:
I. Stratégiai marketing kategóriák:
-
1. IMÁZS, MÁRKAÉPÍTÉS
-
2. EMPLOYER BRANDING
-
3. B2B ÉS PARTNERKAPCSOLATI MARKETING
-
4. INNOVÁCIÓVEZÉRELT NÖVEKEDÉSI MARKETING
-
5. STARTUP ÉS GO-TO-MARKET MARKETING - ÚJ kategória!
-
6. CROSS-BORDER & MULTI-MARKET MARKETING - ÚJ kategória!
-
7. SPECIÁLIS / NICHE CÉLCSOPORT-MARKETING - ÚJ kategória!
-
8. IMPACT & ESG MARKETING
II. Kampánykategóriák:
-
9. KIS KÖLTSÉGVETÉSŰ ÜZLETI CÉLÚ KAMPÁNYOK (8 MILLIÓ FORINT ALATT)
-
10. TÁRSADALMI CÉLÚ KAMPÁNYOK
-
11. BEVEZETŐKAMPÁNYOK (termék szolgáltatás bevezetése, illetve újrabevezetése)
III. Marketingmegoldások kategóriái:
-
12. CONTENT MARKETING
-
13. KÖZÖSSÉGI MÉDIA-, ÉS INFLUENCER MARKETING-MEGOLDÁSOK
-
14. DIREKT MARKETING-MEGOLDÁSOK
-
15. INNOVATÍV MÉDIA- ÉS ÉRTÉKESÍTÉSI PLATFORMMHASZNÁLAT - ÚJ kategória!
-
16. MESTERSÉGES INTELLIGENCIA ALAPÚ MEGOLDÁSOK
-
17. KOMPLEX MARKETINGTECHNOLÓGIAI MEGOLDÁSOK
-
18. ÜGYFÉLÉLMÉNY ÉS LOJALITÁSPROGRAMOK
-
19. RENDEZVÉNYEK ÉS ESEMÉNY ALAPÚ AKTIVÁCIÓK
-
20. DESIGN ÉS KREATÍV
-
21. PRODUKCIÓS ÉS NYOMDAI GYÁRTÁSOK
Pályázati feltételek
A „Marketing gyémánt” védjegy pályázati feltételei formai és szakmai elemeket tartalmaznak.
Formai feltételek:
- Pályázati űrlap kitöltése és a további szükséges információk megadása.
- A pályázat nevezési határidőn belüli benyújtása.
- A pályázati díj nevezési határidőig történő átutalása a Magyar Marketing Szövetség megadott számlájára.
Tartalmi feltételek:
- A tartalmi, szakmai követelményeket - melyek a zsűri értékelésének szempontjait jelentik - az aktuális felhívás tartalmazza.
A többes pályázat lehetősége
A pályázó szervezetek egy pályázati ciklusban, több kategóriában, s egy kategórián belül, akár több marketingtevékenységgel is pályázhatnak.
Az elnyert „Marketing gyémánt” elismerések száma az adott szervezet marketingtevékenysége szakmai színvonalának, minőségének mértékegységévé válik.
Pályázati, nevezési díj
|
LOYAL BIRD nevezés (Korábbi nevezők, MMSZ tagok számára) |
EARLY BIRD nevezés |
DIAMOND BIRD nevezés |
LATE BIRD nevezés |
|
39.000 Ft +ÁFA/pályázat |
49.000 Ft +ÁFA/pályázat |
59.000 Ft + ÁFA/pályázat |
69.000 Ft + ÁFA/pályázat |
A nevezési díjat a MBH Duna Bank Zrt-nél vezetett 58600551-11170918 számú bankszámlájára kérjük utalni, számlánk alapján.
A nevezési űrlap benyújtása fizetési kötelezettséget von maga után!
4. Díjak – nyeremények
A Marketing Gyémántdíj két fődíjat ad ki úgy, mint
1. „Az Év Megbízója” védjegy – megbízói/ügyfél oldalról
2. "Az Év Ügynöksége” védjegy – szolgáltatói oldalról
„Az Év Megbízója” címhez kapcsolódó díjelemek:
- a fődíj elnyerését igazoló oklevél,
- „Az Év Megbízója” díj tárgyi szimbólum,
- „Az Év Megbízója” cím logójának használata,
- a nyertes vállalkozás a Marketing Diamond Awards honlapján történő feltüntetése, bemutatása
- páros VIP belépő a következő Marketing Summit Budapest-re
„Az Év Ügynöksége” címhez kapcsolódó díjelemek:
- a fődíj elnyerését igazoló oklevél,
- „Az Év Ügynöksége” díj tárgyi szimbólum,
- „Az Év Ügynöksége” cím logójának használata,
- A nyertes vállalkozás a Marketing Diamond Awards honlapján történő feltüntetése, bemutatása
- 1 db VIP belépő a következő Marketing Summit Budapest-re
A pályázat által generált sajtómegjelenésekben a lehetőségek szerint kommunikáljuk a nyerteseket.
„Az Év Ügynöksége” és „Az Év Megbízója” fődíjakat elnyert megbízó/ügyfél, szolgáltató, tanácsadó, illetve ügynökség az adott évben méltón viselheti különböző megjelenéseiben, kiadványaiban, kommunikációjában.
A „Marketing Gyémántdíj", védjegy nyertese az alábbi elismeréseket nyeri:
- a díj elnyerését igazoló oklevél,
- a „Marketing gyémánt” díj logó használata,
- a nyertes marketing tevékenység a Marketing Diamond Awards honlapján történő felsorolása, bemutatása,
- a pályázat által generált sajtómegjelenésekben a lehetőségek szerint kommunikáljuk a nyerteseket.
A média- és szakmai támogatók aktuális felajánlásainak függvényében a nyertesek további nyereményekben részesülhetnek, melyről a kiírók a pályázati időszakban folyamatos tájékoztatást nyújtanak.
A 2026-os védjegyek, a 2025-ös marketing teljesítményekkel nyerhetők el.
5. Zsűri és a zsűrizés folyamata
A pályázatok szakmai értékelését a marketing szakma – a tudomány, az oktatás és a gyakorlati megvalósítás terén dolgozó - elismert személyiségeiből álló zsűri végzi, s ítéli oda a „Marketing gyémánt”, díjakat.
Minden beadott pályázatot két független szakértő értékel, a kiírásban feltüntetett szakmai szempontok (lásd:pályázati kategóriákban), kritériumok alapján, s tesz javaslatot a „Marketing gyémánt” védjegyek odaítélésére vonatkozóan. Eltérő javaslat esetén a zsűri elnöke is felkérésre kerül, akinek a véleménye dönti el az értékelés eredményét.

