III. Marketingmegoldások kategóriái
Design és Kreatív
Régóta igazságként kezelik, hogy a „content is king”. Ma viszont ehhez kötelezően párosul, hogy a „design is queen”. A design, a formatervezés, a vizuális eszközrendszer kifejezőképessége a modern technológiáknak köszönhetően legalább akkora közvetítőerővel bír, mint maga a tartalom. Egy márka, egy termék, egy szolgáltatás megfelelő vizuális csomagolás nélkül veszít piaci értékéből. Több múlik a találkozás pillanatán, mint sem azt elsőre gondolnánk. Így az esztétikum, a megfelelő információközlés és tájékoztatás az ergonómia és a funkcionalitás kiegyensúlyozott aránya elengedhetetlen korunk piacain. Gondoljunk csak arra, hogy milyen impulzusok érnek, amikor egy honlappal találkozunk, vagy egy formabontó csomagolással, vagy amikor csak egyszerűen szembejön velünk egy megragadó óriásplakát hirdetés.
Pályázatban elvárt információk
- - pályázati adatlap a design és kreatív elemek és eredményeinek bemutatásával;
- - a design tervezés szakmai, elemzési megalapozásának bemutatása;
- - a design tervezés folyamata a koncepció készítésének és a márkastratégiai törekvéseihez illeszkedő bemutatása;
- - a design, kreatív elemek koncepciójának, alkalmazási szabályainak és szakmai indokoltságának bemutatása;
- - a design, kreatív elfogadottsága;
- - megjelenések bemutatása;
- - a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.);
- - további információk elérhetősége pl. honlap.
Értékelési szempontok
- - célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása;
- - koncepcionalitás, integráltság;
- - kreativitás, unikalitás;
- - marketingeszközök cél- és szakszerűsége;
- - célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság.