III. Marketingmegoldások kategóriái
Ügyfélélmény programok
A clienting, a marketing egyre erőteljesebben elkülönülő részterülete, amelynek fő célja és törekvése a már meglévő Ügyfelek megtartása és további vásárlásra ösztönzése. Következetes vevőorientáció és vevő közeliség jellemzi, magas szintű vevői elégedettségen alapuló erős és tartós kötődés kialakítására és fenntartására törekszik. A clienting az értékesítés, a marketing, a PR és a vállalati kommunikáció határterülete.
Központi kérdései, hogy hogyan érhető el és tartható fenn a vásárlói elégedettség, illetve milyen termék, szolgáltatás, mely tevékenységek, milyen fajta kommunikáció biztosítja az elkötelezettség megteremtéséhez szükséges mértékű ügyfélélményt.
Pályázatban elvárt információk
- - pályázati adatlap a cég tevékenységének bemutatásával, az ügyfél-elégedettségi programok leírásával;
- - a cég jellemző ügyfélkörének mind méretben, mennyiségben, mind ágazati/tevékenységi jellemzőkkel való bemutatása;
- - az ügyfélkapcsolatokat jellemző filozófia, módszertan bemutatása;
- - mennyiben különül el az értékesítéssel és az ügyfélkapcsolatokkal foglalkozó munkatársak tevékenysége;
- - hogyan segítik a munkatársaikat az eredményesebb ügyfélkapcsolatok ápolása érdekében;
- - a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. elégedettségi mérések, értékelés, ügyféltalálkozó fotók, film; kutatási eredmények, mérések, sajtóvisszhang stb.);
- - azon „hasznosítási” eljárást, ahogyan az elégedettség mérések tapasztalatait akár külső, akár belső változtatásokra felhasználták;
- - további információk elérhetősége pl. honlap;
- - miért gondolják azt, hogy megoldásuk megérdemli a „marketinggyémánt” elismerést.
Értékelési szempontok
- - célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása;
- - koncepcionalitás, integráltság;
- - kreativitás, unikalitás;
- - az ügyfél-elégedettség érdekében végzett marketing tevékenység írott és íratlan szabályainak való megfelelés;
- - marketingeszközök cél- és szakszerűsége;
- - célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság.