III. Marketingmegoldások kategóriái
Content Marketing
A content marketing, magyarul tartalommarketing azon marketing technikák összefoglaló neve, amelyek valamilyen tartalom (szöveg, kép, grafika, animáció, videó, podcast) előállításával és terjesztésével marketing célokat szolgálnak. A modern tartalommarketing felkelti a célcsoport figyelmét és valamilyen cselekvésre ösztönöz olyan módon, hogy azzal mindkét érintett csoport, a közzétevő és a befogadó is egyaránt jól jár. Ahhoz, hogy a tartalommarketing ezt a célját elérje, releváns kell legyen. Tehát minél pontosabban tudjuk meghatározni a célcsoport-szegmenseink igényeit, annál könnyebben állíthatunk elő számukra releváns tartalmat. A tartalommarketing jellemző célterületei: értékesítés, érdeklődés vagy kipróbálás, lead generálás, márkaismertség vagy márkahűség, illetve oktatás (edukáció). A klasszikus reklám, illetve PR-tevékenység nem tartozik szigorúan a tartalommarketing témakörébe, bár sok lehet az átfedés közöttük.
Pályázatban elvárt információk
- - pályázati adatlap a tartalommarketing tevékenység pontos leírásával; (megnevezés, cél, célcsoport, csatorna, időpont, források stb.)
- - megjelenések részletes bemutatása;
- - a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok ismertetése (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang stb.);
- - további információk elérhetősége pl. honlap, cikkek, site-ok, etc.
Értékelési szempontok
- - célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása;
- - koncepcionalitás, integráltság, a márka - üzenet - platform illeszkedése;
- - kreativitás, unikalitás (egyediség), a tartalom relevanciája;
- - a tartalommarketing előállítási írott és íratlan szabályainak való megfelelés;
- - marketingeszközök cél- és szakszerűsége;
- - célok, célcsoport elérése (eredményesség), költséghatékonyság.
