III. Marketingmegoldások kategóriái
Rendezvények és eseményalapú aktivációk
Az adott cégnél, márkánál, megvalósított esemény/rendezvényes aktivitás, melynek célja a releváns célcsoportok személyes bevonása, elérése, a személyes márkakontaktus kialakítása, a termékelőnyök közvetlen bemutatása, a pozitív imázs elősegítése és a fogyasztói lojalitás erősítése. Rendezvények széles köre pályázhat: szakmai kiállítások, fesztiválok, kóstoltatás, road-showk, konferenciák, termékbemutatók, eladásösztönző promóciók, sajtótájékoztatók, szalon/üzlet megnyitó stb. vagy vállalati belső rendezvények, csapatépítő tréningek, munkatársak részére szervezett események, stb. egyaránt megjelenhetnek.
Pályázatban elvárt információk:
- - pályázati adatlap a rendezvény-esemény leírásával (megnevezés, cél, célcsoport, helyszín, időpont, szervezők, támogatók, stb.);
- - eseményterv, forgatókönyv bemutatása;
- - az eseményt kísérő marketingtevékenység bemutatása;
- - az esemény megvalósítását, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang, stb.);
- - további információk elérhetősége pl. honlap.
Értékelési szempontok
- - célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása, esemény relevancia;
- - koncepcionalitás, integráltság a marketingkommunikáció egészébe;
- - kreativitás, unikalitás (egyediség), brandélmény elérése;
- - marketingeszközök cél- és szakszerűsége;
- - esemény célok elérése (eredményesség), költséghatékonyság.
