I. Stratégiai marketing kategóriák:
Employer branding
A napjainkban jellemző munkaerőpiaci helyzetben – a vállalkozások sikerességét egyre erősebben határozza meg a vonzó, a jó, a felelős munkahelyként működés, s az azt támogató belső- és külső, stratégiai és operatív, kampányokban is megjelenő marketingmunka, kommunikációs tevékenység, a „munkaadói márkaépítés”. Az employer branding a jelenlegi, az új, az éppen belépő, s a potenciális munkatársakra, a munkaerőpiacra sokoldalúan irányuló, a cégvezetést, a HR-szakterület közvetlen tevékenységét segítő marketing eszközrendszer, mely magában foglalja a jelenlegi vonzerő, a belső és külső munkaadói márkaérték elemzését, a cégen belüli különböző vertikális és horizontális információáramlás, kommunikáció eszközei és hatékonyságának értékelését, a munkatársi elégedettség mérését, a vállalat kultúra elemeinek (küldetés, szemlélet, értékek, attitűdök, magatartás, szemlélet) belső marketinggel történő alakítását, a munkaerőpiaci imázst, employee brandinget, s közvetlenül a toborzást, s kiválasztást, s beilleszkedést segítő különböző marketing eszközöket. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközökkel egyaránt lehet.
Pályázatban elvárt információk:
- pályázati adatlap az employer branding stratégiájának, kampányának, vagy konkrét eszközök alkalmazásának leírásával és az abban közreműködők megadásával;
- a konkrét eszközök tervezésének (célcsoport, célok, tartalom) és megvalósításának, megjelenésének bemutatása;
- az alkalmazott belső employer branding lépéseinek, elemzési, kutatási, mérési megoldásainak bemutatása;
- az alkalmazott belső marketing, kommunikáció, PR, CSR eszközök, események, rendezvények megvalósításának bemutatása, (célok, tervek, kreativitás, költségek, eredményesség)
- a külső, közvetlen munkaerőpiaci fellépést, toborzás, kiválasztást segítő eszközök bemutatása pl. rendezvényeken való részvétel, hirdetések stb. leírása;
- a konkrét pályázati tartalom eredményességének bemutatása;
- adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!
Értékelési szempontok:
- az employer branding korábbi gyakorlatának értékelése, a jelenlegi „márkaérték” elemzésének szakmai megfelelőssége, célszerűsége;
- employer branding stratégia, program léte, megalapozottsága, szakszerűsége;
- a pályázatban bemutatott, alkalmazott kampány, konkrét eszköz időbeli megfelelőssége, szakmai következetessége, eredményessége;
- a márkaépítésbe bevontak köre és annak indokoltsága, a belső és külső célcsoportokra irányuló marketing arányossága, összehangoltsága;
- az alkalmazott eszközök megalapozottsága, kreativitása;
- ellenőrzés, kontrolling mérések, költséghatékonyság, eredményesség.