I. Stratégiai marketing kategóriák:

Employer branding


A napjainkban jellemző munkaerőpiaci helyzetben – a vállalkozások sikerességét egyre erősebben határozza meg a vonzó, a jó, a felelős munkahelyként működés, s az azt támogató belső- és külső, stratégiai és operatív, kampányokban is megjelenő marketingmunka, kommunikációs tevékenység, a „munkaadói márkaépítés”. Az employer branding a jelenlegi, az új, az éppen belépő, s a potenciális munkatársakra, a munkaerőpiacra sokoldalúan irányuló, a cégvezetést, a HR-szakterület közvetlen tevékenységét segítő marketing eszközrendszer, mely magában foglalja a jelenlegi vonzerő, a belső és külső munkaadói márkaérték elemzését, a cégen belüli különböző vertikális és horizontális információáramlás, kommunikáció eszközei és hatékonyságának értékelését, a munkatársi elégedettség mérését, a vállalat kultúra elemeinek (küldetés, szemlélet, értékek, attitűdök, magatartás, szemlélet) belső marketinggel történő alakítását, a munkaerőpiaci imázst, employee brandinget, s közvetlenül a  toborzást, s kiválasztást, s beilleszkedést segítő különböző marketing eszközöket. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközökkel egyaránt lehet.

Pályázatban elvárt információk:

  • pályázati adatlap az employer branding stratégiájának, kampányának, vagy konkrét eszközök alkalmazásának leírásával és az abban közreműködők megadásával;
  • a konkrét eszközök tervezésének (célcsoport, célok, tartalom) és megvalósításának, megjelenésének bemutatása;
  • az alkalmazott belső employer branding lépéseinek, elemzési, kutatási, mérési megoldásainak bemutatása;
  • az alkalmazott belső marketing, kommunikáció, PR, CSR eszközök, események, rendezvények megvalósításának bemutatása, (célok, tervek, kreativitás, költségek, eredményesség)
  • a külső, közvetlen munkaerőpiaci fellépést, toborzás, kiválasztást segítő eszközök bemutatása pl. rendezvényeken való részvétel, hirdetések stb. leírása;
  • a konkrét pályázati tartalom eredményességének bemutatása;
  • adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!

Értékelési szempontok:

  • az employer branding korábbi gyakorlatának értékelése, a jelenlegi „márkaérték” elemzésének szakmai megfelelőssége, célszerűsége;
  • employer branding stratégia, program léte, megalapozottsága, szakszerűsége;
  • a pályázatban bemutatott, alkalmazott kampány, konkrét eszköz időbeli megfelelőssége, szakmai következetessége, eredményessége;
  • a márkaépítésbe bevontak köre és annak indokoltsága, a belső és külső célcsoportokra irányuló marketing arányossága, összehangoltsága;
  • az alkalmazott eszközök megalapozottsága, kreativitása;
  • ellenőrzés, kontrolling mérések, költséghatékonyság, eredményesség.

 

A pályázó szervezet:

Employer Branding

Kérjük, a pályázatba a kérdésekhez feltöltött válaszokat előzetesen wordben készítsétek el és onnan másoljátok be, hogy ha a beküldés során váratlanul fellépne bármilyen internet kapcsolati, vagy egyéb technikai probléma, úgy az adatok ne vesszenek el!

Fontos! Az űrlapot szerkesztés közben el lehet menteni, ehhez szükséges az email cím megadása, így később is folytatható az űrlap kitöltése.

Köszönjük szépen!

FIGYELEM!