I. Stratégiai marketing kategóriák:
Fenntarthatósági marketing
A marketing ezen alkalmazása a vállalkozások környezet- és klímabarát magatartásának megvalósítását, ebben különösen az ESG (Környezet - Társadalmi - Irányítási) kritériumoknak való megfelelés érdekében. Kiemelt marketing feladat, hogy mindezen elvárásoknak való megfelelés stratégiai, operatív piaci lépésekben termékfejlesztésben, árképzésben, kommunikációban, értékesítési tevékenység révén versenyelőnnyé formálódjon, pozitív márkatényezővé formálódjon, erősítse a cég pozitív imázsát, piaci pozícióját, sikerességét. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközökkel egyaránt lehet.
Pályázatban elvárt információk:
- - pályázati adatlapban a fenntarthatósági (környezettudatos) marketing gyakorlatának bemutatása, adott esetben a megfogalmazott marketingstratégia, célzott kampány, vagy konkrét eszközök alkalmazásának leírásával és az abban közreműködők megadásával;
- - a konkrét tevékenységek tervezésének (célcsoport, célok, tartalom) és megvalósításának, megjelenésének bemutatása;
- - az alkalmazott belső és külső marketing lépéseinek elemzési, piackutatási (pl. környezettudatos fogyasztói magatartás felmérése), mérési megoldásainak bemutatása;
- - az alkalmazott belső marketing, kommunikáció, PR, CSR eszközök, események, rendezvények megvalósításának bemutatása, (célok, tervek, kreativitás, eredményesség);
- - a külső, közvetlen piaci fellépést, értékesítési, kommunikációs kampányok, eszközök tervezésének, kreativitásának, megvalósításának, eredmények mérésének, hatékonyságának bemutatásával;
- - adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!
Értékelési szempontok:
- - fenntarthatósági marketingstratégia, program léte, megalapozottsága, szakszerűsége;
- - kutatási, piacelemzési módszertan és annak célszerűsége, hatékonysága;
- - a pályázatban bemutatott, alkalmazott kampány, konkrét eszköz időbeli megfelelőssége, szakmai tervezésének, kreativitásának, megvalósításának következetessége, eredményessége;
- - a márkaépítésbe bevont tényezők köre és annak indokoltsága, a belső és külső célcsoportokra irányuló marketing arányossága, összehangoltsága;
- - ellenőrzés, kontrolling mérések, költséghatékonyság, eredményesség.