I. Stratégiai marketing kategóriák:
Imázs, márkaépítés
A márka összefoglalja egy termék, szervezet akár szolgáltatás arculatát, szlogenjét, logóját és mindazt, amit a fogyasztók, alkalmazottak és egyéb érintettek képzelnek a márkanév hallatán az adott termékről, szolgáltatásról, szervezetről (előnyök, értékek, kultúra, közösség). Ezek pozicionálják a piacon a márka helyzetét, ez ad összehasonlítási alapot a konkurensekkel szemben. Ezekkel a képzelt vagy valós értékekkel lesz több, értékesebb a márka.
Sikeresnek akkor nevezhető a márkaépítés, ha a márkanév meghallása után a potenciális fogyasztók be tudják azonosítani a fogalom mögött levő terméket, szolgáltatást, szervezetet. Eredményes márkaépítésről akkor beszélhetünk, ha a vásárló hajlandó a többletet kifizetve vásárolni, és amikor újra szükséglet lép fel nála, akkor ismét ugyanazt a márkát választja.
Pályázatban elvárt információk:
- - pályázati adatlap a márkaépítő tevékenység leírásával; (megnevezés, cél, célcsoport, csatorna, időpont, költségek, stb.);
- - megjelenések bemutatása;
- - a megvalósítást, eredményességet bemutató anyagok (pl. értékelés, fotók, film, kutatási eredmények, sajtóvisszhang, stb.);
- - további információk elérhetősége pl. honlap-
Értékelési szempontok:
- - célkijelölés relevanciája, célcsoportok meghatározása;
- - koncepcionalitás, integráltság;
- - kreativitás, unikalitás;
- - a márkaépítés írott és íratlan szabályainak való megfelelés;
- - marketing eszközök cél- és szakszerűsége;
- - célok, célcsoport elérése, költséghatékonyság.