I. Stratégiai marketing kategóriák:
Innovációmarketing
A vállalkozások, a különböző ágazatokban tevékenykedő cégek tudatos (termék, folyamat, szervezeti/menedzsment és a piaci/marketing típusokat kombináló) innovációs tevékenysége határozza meg a realizálható versenyelőnyeit. Az innováció maga egy újat teremtő folyamat, az ötlettől egészen a gazdasági, piaci megvalósításig, bevezetésig. Legfontosabb marketingelvárások, s eszközök a termékkoncepció kialakítása, a termékfejlesztési (k+f) folyamatok marketingkutatási, információs támogatása, a termék piaci tesztelés, s bevezetési kampányok megvalósítása során kerülnek alkalmazásra. A marketinginnovációk a meglévő piacokon való megjelenés hatékonyságát, az új piacokra lépést kreatív, eredményes megoldásait kell, hogy „szállítsák”. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközökkel egyaránt lehet.
Pályázatban elvárt információk:
- - a pályázati adatlap kitöltése a (különböző típusú) innovációt támogató marketing tevékenység céljának, tartalmának leírásával;
- - mutassa be a választott (pl. termék) innovációt támogató marketing-tevékenység lépéseit, (ötletgenerálás, termékkoncepció, gazdaságossági-piaci elemzések, a k+f piacorientáltsága, tesztelés, bevezetés);
- - ismertesse a megvalósítás (közvetlen és közvetett) eredményességét, hatékonyságát jellemző tényeket, adatokat, visszajelzéseket;
- - adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!
Értékelési szempontok
- - az innovációs tevékenység és portfóliójának célszerűsége, a versenyképességnövelő szándékok, célok megalapozottsága, piaci indokoltsága;
- - a bemutatásra került konkrét (termék) innovációt támogató marketing, a piacbevezető kampány, eszközök kreativitása, eredetisége, szakszerűsége;
- - az innovációmarketing eszközök alkalmazásának eredményessége, hatásossága és költséghatékonysága.