I. Stratégiai marketing kategóriák:
Válságmarketing
A különböző válsághelyzetek az üzleti élet természetes, elkerülhetetlen velejárói, ugyanakkor – külső-belső okokból, sokféle jelleggel (gazdasági-, globális válságból, balesettől, döntési hibából, technológiai változásból egészségügyi helyzetből eredően stb.) kialakulhatnak olyan problematikus, kritikus, katasztrofális helyzetek, melyek „kemény” kihívásokat teremtve, akár a cég egészét is veszélyeztethetik. A válságmarketing feladata, hogy olyan készségeket és gyakorlatot alakítson ki, mely figyeli, elemzi, képes előre jelezni a veszélyhelyzeteket, beazonosítani a válságjeleket, folyamatot, értékelni annak várható hatásait, valamint kezelni ezeket, s a váratlan válságszituációkat egyaránt, mert rendelkezik olyan szakmai intézkedési és kommunikációs „forgatókönyvekkel”, amire épülően optimális, célszerű magatartást mutat, hatékony marketingeszközöket alkalmaz. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközökkel egyaránt lehet.
Pályázatban elvárt információk:
- - a pályázati adatlap a válság(kezelő) marketing stratégiai megoldás, kampány, eszközök céljának és az abban közreműködők leírásával;
- - mutassa be a válsághelyzet előre-jelzési, elemzési eszközeit, gyakorlatát – a válságszituáció értékelésének eredményeit;
- - ha volt, írja le az előzetes válságkezelési módszertani szabályozást (válság-kézikönyv);
- - ismertesse az alkalmazott konkrét marketingmegoldások tervezését, konkrét eszközeit és annak indoklását;
- - mérje, értékelje a válságkezelés eredményességét!;
- - adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!
Értékelési szempontok:
- - a válsághelyzet elemzésének, értékelésének szakmai megfelelőssége, célszerűsége;
- - válsághelyzeti felkészültség szintje;
- - a kampány időbeli megfelelőssége, következetessége,
- - válságkommunikációs szabályok, elvek megjelenítése, alkalmazása;
- - a válságkezelésbe bevontak köre és annak indokoltsága;
- - az alkalmazott eszközök megalapozottsága, kreativitása;
- - költséghatékonyság, eredményesség.