I. Stratégiai marketing kategóriák:

Válságmarketing


A különböző válsághelyzetek az üzleti élet természetes, elkerülhetetlen velejárói, ugyanakkor – külső-belső okokból, sokféle jelleggel (gazdasági-, globális válságból, balesettől, döntési hibából, technológiai változásból egészségügyi helyzetből eredően stb.) kialakulhatnak olyan problematikus, kritikus, katasztrofális helyzetek, melyek „kemény” kihívásokat teremtve, akár a cég egészét is veszélyeztethetik. A válságmarketing feladata, hogy olyan készségeket és gyakorlatot alakítson ki, mely figyeli, elemzi, képes előre jelezni a veszélyhelyzeteket, beazonosítani a válságjeleket, folyamatot, értékelni annak várható hatásait, valamint kezelni ezeket, s a váratlan válságszituációkat egyaránt, mert rendelkezik olyan szakmai intézkedési és kommunikációs „forgatókönyvekkel”, amire épülően optimális, célszerű magatartást mutat, hatékony marketingeszközöket alkalmaz. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközökkel egyaránt lehet.

Pályázatban elvárt információk:

  • - a pályázati adatlap a válság(kezelő) marketing stratégiai megoldás, kampány, eszközök céljának és az abban közreműködők leírásával;
  • - mutassa be a válsághelyzet előre-jelzési, elemzési eszközeit, gyakorlatát – a válságszituáció értékelésének eredményeit;
  • - ha volt, írja le az előzetes válságkezelési módszertani szabályozást (válság-kézikönyv);
  • - ismertesse az alkalmazott konkrét marketingmegoldások tervezését, konkrét eszközeit és annak indoklását;
  • - mérje, értékelje a válságkezelés eredményességét!;
  • - adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!

Értékelési szempontok:

  • - a válsághelyzet elemzésének, értékelésének szakmai megfelelőssége, célszerűsége;
  • - válsághelyzeti felkészültség szintje;
  • - a kampány időbeli megfelelőssége, következetessége,
  • - válságkommunikációs szabályok, elvek megjelenítése, alkalmazása;
  • - a válságkezelésbe bevontak köre és annak indokoltsága;
  • - az alkalmazott eszközök megalapozottsága, kreativitása;
  • - költséghatékonyság, eredményesség.

 

A pályázó szervezet:

Válságmarketing

Kérjük, a pályázatba a kérdésekhez feltöltött válaszokat előzetesen wordben készítsétek el és onnan másoljátok be, hogy ha a beküldés során váratlanul fellépne bármilyen internet kapcsolati, vagy egyéb technikai probléma, úgy az adatok ne vesszenek el!

Fontos! Az űrlapot szerkesztés közben el lehet menteni, ehhez szükséges az email cím megadása, így később is folytatható az űrlap kitöltése.

Köszönjük szépen!

FIGYELEM!