I. Stratégiai marketing kategóriák:
B2B és partnerkapcsolati marketing
A B2B (a business-to-business marketing), mint a cégek, a vállalkozói szervezetek közötti üzleti kapcsolatok marketingje sajátos, ún. köztes piaci tevékenység, alapvetően a végső, B2C piaci keresletből származik, azzal szoros összefüggésben van. A kategória azokat a megoldásokat díjazza, amelyek komplex, tudatos beszerzési, illetve együttműködési környezetben (pl. tanácsadás) – kevés piaci szereplő, kölcsönös függések, hosszú döntési ciklusok és magas bizalmi igény mellett – mérhető üzleti eredményt és tartós partnerkapcsolatokat építenek. Pályázni lehet piacra lépési/növekedési stratégiával (akár kooperációban), azt megalapozó kutatással, ABM-programmal, ügyfélélmény- és értékelemzéssel (CSM/CLV), CRM/CSM-rendszer bevezetésével vagy fejlesztésével, értékesítési csatorna-megoldásokkal (pl. e-marketplace, partnerprogram), márka- és kommunikációs kezdeményezésekkel (pl. content/PR, kiállítás), valamint vevői oldali projektekkel (beszerzési stratégia, beszállítói értékelés, hálózat- és ökoszisztéma-építés). A zsűri a stratégiai megalapozottságot és az értékesítéssel való integrációt, a kapcsolatmenedzsment minőségét, az innovációs és martech-elemeket, a hazai/nemzetközi skálázhatóságot és különösen a mérhető üzleti hatást (pl. pipeline, win rate, retenció, ROMI) értékeli. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközöket felsorakoztató marketing, illetve kommunikációs megoldásokkal egyaránt lehet.
Pályázatban elvárt információk:
- - pályázati adatlap B2B-piaci marketing stratégiájának, kampányának, vagy konkrét eszközök alkalmazásának leírásával és az abban közreműködők megadásával;
- - a konkrét eszközök tervezésének (célcsoport, célok, tartalom) és megvalósításának, megjelenésének bemutatása;
- - az alkalmazott belső és külső marketing lépéseinek elemzési, kutatási, mérési megoldásainak bemutatása;
- - az alkalmazott belső marketing, kommunikáció, PR, CSR eszközök, események, rendezvények megvalósításának, tartalmi és kreatív bemutatása, (célok, tervek, kreativitás, eredményesség);
- - a külső, közvetlen piaci fellépést, értékesítési, kommunikációs kampányok, eszközök eredményeinek mérésének, hatékonyságának bemutatása;
- - adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!
Értékelési szempontok:
- - marketingstratégia és program megalapozottsága, szakszerűsége;
- - kutatási, piacelemzési módszertan és annak célszerűsége, hatékonysága;
- - a pályázatban bemutatott, alkalmazott kampány, konkrét eszköz időbeli megfelelőssége, szakmai tervezésének, kreativitásának, megvalósításának következetessége, eredményessége;
- - a bevontak köre és annak indokoltsága, a belső és külső célcsoportokra irányuló marketing arányossága, összehangoltsága;
- - ellenőrzés, kontrolling mérések, költséghatékonyság, eredményesség.
