I. Stratégiai marketing kategóriák:

B2B és partnerkapcsolati marketing


A B2B (a business-to-business marketing), mint a cégek, a vállalkozói szervezetek közötti üzleti kapcsolatok marketingje sajátos, ún. köztes piaci tevékenység, alapvetően a végső, B2C piaci keresletből származik, azzal szoros összefüggésben van. A kategória azokat a megoldásokat díjazza, amelyek komplex, tudatos beszerzési, illetve együttműködési környezetben (pl. tanácsadás) – kevés piaci szereplő, kölcsönös függések, hosszú döntési ciklusok és magas bizalmi igény mellett – mérhető üzleti eredményt és tartós partnerkapcsolatokat építenek. Pályázni lehet piacra lépési/növekedési stratégiával (akár kooperációban), azt megalapozó kutatással, ABM-programmal, ügyfélélmény- és értékelemzéssel (CSM/CLV), CRM/CSM-rendszer bevezetésével vagy fejlesztésével, értékesítési csatorna-megoldásokkal (pl. e-marketplace, partnerprogram), márka- és kommunikációs kezdeményezésekkel (pl. content/PR, kiállítás), valamint vevői oldali projektekkel (beszerzési stratégia, beszállítói értékelés, hálózat- és ökoszisztéma-építés). A zsűri a stratégiai megalapozottságot és az értékesítéssel való integrációt, a kapcsolatmenedzsment minőségét, az innovációs és martech-elemeket, a hazai/nemzetközi skálázhatóságot és különösen a mérhető üzleti hatást (pl. pipeline, win rate, retenció, ROMI) értékeli. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközöket felsorakoztató marketing, illetve kommunikációs megoldásokkal egyaránt lehet.

Pályázatban elvárt információk:

  • - pályázati adatlap B2B-piaci marketing stratégiájának, kampányának, vagy konkrét eszközök alkalmazásának leírásával és az abban közreműködők megadásával;
  • - a konkrét eszközök tervezésének (célcsoport, célok, tartalom) és megvalósításának, megjelenésének bemutatása;
  • - az alkalmazott belső és külső marketing lépéseinek elemzési, kutatási, mérési megoldásainak bemutatása;
  • - az alkalmazott belső marketing, kommunikáció, PR, CSR eszközök, események, rendezvények megvalósításának, tartalmi és kreatív bemutatása, (célok, tervek, kreativitás, eredményesség);
  • - a külső, közvetlen piaci fellépést, értékesítési, kommunikációs kampányok, eszközök eredményeinek mérésének, hatékonyságának bemutatása;
  • - adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!

Értékelési szempontok:

  • - marketingstratégia és program megalapozottsága, szakszerűsége;
  • - kutatási, piacelemzési módszertan és annak célszerűsége, hatékonysága;
  • - a pályázatban bemutatott, alkalmazott kampány, konkrét eszköz időbeli megfelelőssége, szakmai tervezésének, kreativitásának, megvalósításának következetessége, eredményessége;
  • - a bevontak köre és annak indokoltsága, a belső és külső célcsoportokra irányuló marketing arányossága, összehangoltsága;
  • - ellenőrzés, kontrolling mérések, költséghatékonyság, eredményesség.

A pályázó szervezet:

 

Fontos!

 

Kérjük, vedd figyelembe, hogy minden pályázatot annak az oldalnak a nevében kell beadni, amelyet a nevezéskor megjelöltél.

Ha ezt a pályázatot ügynökségként a megbízód nevében szeretnéd beadni, győződj meg róla, hogy a megbízói oldalt jelölted meg, és a megbízó neve szerepel pályázóként.

Ha viszont ügynökségként, saját nevedben nyújtod be a pályázatot a megbízód számára készített projekttel, maradj az ügynökségi oldalon és a saját neved szerepeljen pályázóként.

B2B Marketing

 

Kérjük, a pályázatba a kérdésekhez feltöltött válaszokat előzetesen wordben készítsétek el és onnan másoljátok be, hogy ha a beküldés során váratlanul fellépne bármilyen internet kapcsolati, vagy egyéb technikai probléma, úgy az adatok ne vesszenek el!

A zsűrizés megkönnyítése érdekében kérjük, hogy komplex anyagok beadásakor is töltsétek ki az egyes kérdésekhez tartozó mezőket, és ne csak külön Drive-linkként töltsétek fel a teljes anyagot.

Fontos! Az űrlapot szerkesztés közben el lehet menteni, ehhez szükséges az email cím megadása, így később is folytatható az űrlap kitöltése.

Köszönjük szépen!


Kattints a mentésre és folytasd később a kitöltést.
A mentéshez mindenképpen szükséges megadni az email címet.