I. Stratégiai marketing kategóriák:

Cross-border & Multi-market Marketing


A növekedés egyik ígéretes, vágyott útja a nemzetközi piacokra történő lépés; ez a kategória azokat a marketingmegoldásokat ismeri el, amelyek határokon átívelve teszik eredményessé  egy márka terjeszkedését. A kategóriában olyan pályázatokkal érdemes nevezni, amelyek több országban vagy régióban valósítanak meg egységes, mégis lokálisan releváns marketinget és értékesítést: piacra lépés, márka- és üzenetlokalizáció, csatorna- és partnermodell, jogi/nyelvi/kulturális adaptáció, mérhető növekedés (akvizíció, aktiváció, retenció, bevétel). Pályázni stratégiával, kampányokkal, valamint konkrét eszközöket felsorakoztató marketing- és kommunikációs megoldásokkal egyaránt lehet. Előnyt jelent a skálázható működés, az egységes márkakeretrendszer, a lokális validáció és adatvezérelt optimalizálás. A bírálat fő szempontjai a következők lesznek: a pozicionálás és lokalizáció minősége, végrehajtás és integráció (marketing–sales–partnerháló), kreativitás, költséghatékonyság és a bizonyított üzleti hatás több piacon.

Pályázatban elvárt információk:

  • - Pályázati adatlap kitöltése: célok, célpiacok/országok, célcsoportok/personák, üzenetek, csatornák, időzítés, opcionálisan költségkeret / volumen.
  • - Piacra lépési terv bemutatása országonként/régiónként: lokális pozicionálás, árképzés, értékesítési és partner-/disztribúciós modell, ügyfélszolgálat.
  • - Lokalizáció és adaptáció eredményeinek bemutatása: márka- és üzenetlokalizáció, nyelvi/kulturális/jogi megfelelés, kreatív- és csatornaadaptáció, web/app/local SEO, fizetési/logisztikai megoldások alkalmazása / adaptálása.
  • - Eredményesség és hatékonyság: országonkénti KPI-k és bizonyítékok (akvizíció, aktiváció, retenció, bevétel, ROMI, CAC/LTV), média- és csatornateljesítmény, partnerhálózat eredményei.
  • - Mellékletek, hivatkozások: kampányminták (kreatívok, landingek), sajtó/PR, esettanulmányok, dashboard-részletek, honlap/boltoldal linkek.

Értékelési szempontok:

  • - Stratégiai megalapozottság: piac- és versenykörnyezet feltárása, célok üzleti indokoltsága, piacpriorizálás 
  • - Lokalizáció minősége: pozicionálás és üzenetek helyi relevanciája, kulturális érzékenység, jogi-megfelelés.
  • - Végrehajtás és integráció: marketing–sales–partnerháló összehangolása, csatorna- és funnelmenedzsment szakszerűsége.
  • - Kreativitás és egyediség: megkülönböztető megoldások, márka-konzisztencia megléte több piacon.
  • - Eredményesség és költséghatékonyság: mérhető üzleti hatás bemutatása (pl. bevétel, NRR/retenció, ROMI), hatékony erőforrás-felhasználás bemutatása.
  • - Skálázhatóság és fenntarthatóság igazolása: tanulások átvihetősége új piacokra, hosszú távú működés fenntartása.

A pályázó szervezet:

Cross-border & Multi-market Marketing

 

Kérjük, a pályázatba a kérdésekhez feltöltött válaszokat előzetesen wordben készítsétek el és onnan másoljátok be, hogy ha a beküldés során váratlanul fellépne bármilyen internet kapcsolati, vagy egyéb technikai probléma, úgy az adatok ne vesszenek el!

Fontos! Az űrlapot szerkesztés közben el lehet menteni, ehhez szükséges az email cím megadása, így később is folytatható az űrlap kitöltése.

Köszönjük szépen!


Kattints a mentésre és folytasd később a kitöltést.
A mentéshez mindenképpen szükséges megadni az email címet.