I. Stratégiai marketing kategóriák:
Impact & ESG Marketing
Az Impact és ESG marketing olyan megoldásokat ismer el, amelyek a vállalat valós, hitelesen igazolt környezeti és társadalmi teljesítményét (ESG – Környezet, Társadalom, Irányítás) piaci értékké formálják: a fenntarthatósági célok és megfelelések (pl. kibocsátáscsökkentés, erőforrás-hatékonyság, sokszínűség, felelős beszállítói lánc, transzparens irányítás) stratégiába, termékfejlesztésbe, árképzésbe, kommunikációba és értékesítésbe integrálva mérhető versenyelőnyt, reputációt és ügyfélértéket teremtenek – greenwashing nélkül, nyomon követhető mutatókkal és riportálással. Pályázni stratégiával, kampányokkal és konkrét eszközökkel (pl. termék-/csomagolás-innováció, címkék/tanúsítványok, stakeholder-kommunikáció, márka- és employer branding, edukációs programok, sales enablement) egyaránt lehet.
Pályázatban elvárt információk:
- - pályázati adatlapban az ESG marketing gyakorlatának bemutatása, adott esetben a megfogalmazott marketingstratégia, célzott kampány, vagy konkrét eszközök alkalmazásának leírásával és az abban közreműködők és stakeholderek megadásával;
- - a konkrét tevékenységek tervezésének (célcsoport, célok, tartalom) és megvalósításának, megjelenésének bemutatása;
- - az alkalmazott belső és külső marketing lépéseinek elemzési, piackutatási (pl. környezettudatos fogyasztói magatartás felmérése), mérési megoldásainak bemutatása;
- - az alkalmazott belső marketing, kommunikáció, PR, CSR eszközök, események, rendezvények megvalósításának bemutatása, (célok, tervek, kreativitás, eredményesség);
- - a külső, közvetlen piaci fellépést, értékesítési, kommunikációs kampányok, eszközök tervezésének, kreativitásának, megvalósításának, eredmények mérésének, hatékonyságának bemutatásával - illetve az ESG pilléreihez;
- - adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!
Értékelési szempontok:
- - ESG marketingstratégia, program léte, megalapozottsága, szakszerűsége, az eredő impact (hatás) relevanciája és illeszkedése;
- - kutatási, piacelemzési módszertan és annak célszerűsége, hatékonysága;
- - a pályázatban bemutatott, alkalmazott kampány, konkrét eszköz időbeli megfelelőssége, szakmai tervezésének, kreativitásának, megvalósításának következetessége, eredményessége;
- - a márkaépítésbe, illetve kommunikációba bevont tényezők köre és annak indokoltsága, a belső és külső célcsoportokra irányuló marketing arányossága, összehangoltsága;
- - ellenőrzés, kontrolling mérések, költséghatékonyság, eredményesség.
