I. Stratégiai marketing kategóriák:

Innovációvezérelt növekedési marketing


A vállalkozások, a különböző ágazatokban tevékenykedő cégek tudatos (termék, folyamat, szervezeti/menedzsment és a piaci/marketing típusokat kombináló) innovációs tevékenysége alapvetően határozza meg a realizálható versenyelőnyt. Az innováció maga egy új, újszerű terméket, szolgáltatást, vagy megoldást eredményező folyamat, amely az ötlettől egészen a gazdasági, piaci megvalósításig, bevezetésig tart. Legfontosabb marketingelvárások és eszközök a termékkoncepció kialakítása, a termékfejlesztési (K+F) folyamatok marketingkutatási, információs támogatása, a termék piaci tesztelése, valamint a piaci bevezetési kampányok megvalósítása során kerülnek alkalmazásra. A marketinginnovációk a meglévő piacokon való megjelenés hatékonyságát, az új piacokra lépést kreatív, eredményes megoldásainak biztosításáért felelnek. Pályázni stratégiával, kampányokkal, konkrét eszközöket felsorakoztató marketing, illetve kommunikációs megoldásokkal egyaránt lehet.

Pályázatban elvárt információk:

  • - a pályázati adatlap kitöltése a (különböző típusú) innovációt támogató marketing tevékenység céljának, tartalmának leírásával;
  • - mutassa be a választott (pl. termék) innovációt támogató marketing-tevékenység lépéseit, (ötletgenerálás, termékkoncepció, gazdaságossági-piaci elemzések, a K+F piacorientáltsága, tesztelés, bevezetés);
  • - ismertesse a megvalósítás (közvetlen és közvetett) eredményességét, hatékonyságát jellemző tényeket, adatokat, visszajelzéseket;
  • - adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. honlap stb.!

Értékelési szempontok:

  • - az innovációs tevékenység és portfóliójának célszerűsége, a versenyképességnövelő szándékok, célok megalapozottsága, piaci és üzleti indokoltsága;
  • - a bemutatásra került konkrét (termék) innovációt támogató marketing, a piacbevezető kampány, eszközök kreativitása, eredetisége, egyedisége, szakszerűsége;
  • - az innovációmarketing eszközök alkalmazásának eredményessége, hatásossága és költséghatékonysága.