I. Stratégiai marketing kategóriák:
Startup és go-to-market marketing (GTM marketing)
A Startup marketing – piacra lépés és növekedés kategória olyan pályázatokat vár amelyek, amelyek elsősorban a termék–piac illeszkedésre (PMF – product–market fit) építenek és azt skálázható és fenntartható növekedéssé alakítják. Várjuk azoknak a pályázatoknak a bemutatását, amelyek leírják a megcélzott problémát és personákat, igazolják a fizetési hajlandóságra és a visszatérő használatra vonatkozó megállapításokat, majd következetes go-to-market (GTM) koncepcióval validálják az üzenet–csatorna illeszkedést. Előnyt jelent, ha a pályamű bemutatja a fejlesztési ciklust (hipotézis → teszt → eredmény → döntés), a tölcsért az akvizíciótól az aktiváción és retención át a bővítésig, valamint az ügyfél életút alakulását (CAC, LTV). Fontos, hogy a pályázat tartalmazza a célokat, a pozícionálást és értékajánlatot, az alkalmazott csatornákat és kreatívokat, a fő mérőszámok változását (pl. aktiváció / növekedés, retenció, churn, NRR). A bírálatnál a probléma-definíció és pozicionálás egyértelműségét, az integrált termék–marketing–értékesítés működést, a kreativitást, az adatvezérelt döntéshozatalt és mindenekelőtt a mérhető üzleti hatást és hatékonyságot értékeli a zsűri. Pályázni stratégiával, kampányokkal, valamint konkrét üzlettámogató eszközöket felsorakoztató marketing- és kommunikációs megoldásokkal egyaránt lehet.
Pályázatban elvárt információk:
- - Pályázati adatlap kitöltése: cél, célcsoport, üzenet, csatornák, időzítés, költség.
- - Üzletépítés, üzletbővítés bemutatása: akvizíciós terv és funnel (pl. trial → aktiváció → retenció).
- - Eredmények bemutatása: kulcsmérőszámok (pl. aktiváció, CAC, LTV, NRR, churn), piac-/felhasználókutatás.
- - Kreatív és kampányminták (landing, hirdetés, PR, közösség, termékbe épített növekedési /újravásárlási megoldások).
- - Adjon meg a pályázati téma, tevékenység megismerését segítő további információkat, elérhetőségeket pl. demo, weboldal, store-oldal, sajtó.
Értékelési szempontok:
- - Releváns célcsoport-kijelölés és pozicionálás (probléma–megoldás illeszkedés).
- - Koncepció igazoltsága és az alkalmazott megoldások integrációja (termék, marketing, értékesítés összehangolása).
- - Kreativitás és egyediség (koncepció, termék, szolgáltatás, márka, árazás, üzenet, csatorna, kommunikációs megoldások).
- - Üzleti hatás és hatékonyság igazoltsága (tartós növekedés igazolhatósága).
